18 Mart 2009 Çarşamba

Yılan Balığı Yetiştiriciliği Örneği "Yatağan"

    Yatağan’a Türkiye’nin ilk yılan balığı çiftliği

    Hüseyin KOCABIYIK

    Türkiye’nin ilk yılan balığı çiftliği Muğla’nın Yatağan ilçesine kuruldu.

    Yatağan’ın Nebiköy dipsiz mevkiinde kurulan ve işletmeciliğini İlhami Karadağ’ın yaptığı çiftlikte 50 ton yılan balığı 50 ton da alabalık yavrusu bulunuyor. Çiftliğin 20 dönümlük alan üzerine kurulduğunu söyleyen Turan Su Ürünleri A.Ş sahibi İlhami Karadağ, “Uzun yıllar su ürünleri yetiştiriciliği yaptım. Çipura ve levrek yetiştirdim. Sonra yılan balığı yetiştirmeye başladım.

    Çünkü bu ürün pazarı problemsiz. İhracatta diğer balıklara nazaran pazar şansı daha fazla. Hollanda’ya 26 ton yılan balığı ihraç ettim ve karşılığında 200 bin euro kazandım” dedi.

    Yavru yılan balıklarını Kanada’dan ithal ettiğini söyleyen Karadağ, “Bu bölgeye suni göl yapacağız, gölün içerisine de balıklar koyacağız. Pikniğe gelen insanların gölden balık tutmalarına izin vereceğiz. Böylece mesire yerimiz de önümüzdeki günlerde hizmete girecek” dedi.

    Çiftlikte üretilen 1 kg alabalığın 5 YTL, 1 kg yılan balığının ise 10 YTL’den iç piyasada alıcı bulduğu belirtildi.

    • HAMLE Gazetesi,

    (Muğla), Sayı: 8653

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben ilhami beyi tebrik ediyorum.Çok büyük bir işletme kanımca.Ben çok sevindim abimin adına.Şu an bende bu konuda araştırma yapıyorum.kutluyorum.

Adsız dedi ki...

ilhami bey gerçekten çok güzel bir sistem kurmuşsunuz sizi tebrik edyorum daha iyi başşarılar diliyorum bende yılan balığını seviyorum ve avlıyorum eğer yılan balığı 1 kiloluk 500 grlık istersiniz size temin ede bilirim 0546 763 40 62tekrar başarılar

Adsız dedi ki...

bende ortalama günlük 50 kiloyılanbaLIGI OLUYOR CANLI SEKİDE TESLİM EDERİM LİVARDA 300 KİLOLUK PARTİLER HALİNDE TEL NOM05424393310 GÜRHAN ATACAN

Unknown dedi ki...

Yilan baligini cok severim baliklari nerede yakaliyorsunuz